رازهای استفاده از گلیم در دکوراسیون داخلی

با اینکه قدیمی ترین فرش ایرانی با نام پازیریک مربوط به دوره هخامنشیان است، اما بسیاری قدمت گلیم را از فرش ایرانی نیز بیشتر می دانند و طبق یافته ها بسیاری از پادشاهان ایرانی، گلیم را بسیار ارزشمند میدانستند و ان را به هم کیشان خود هدیه می داده اند. امروزه نیز فرش و گلیم جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی منازل ایرانی و بسیاری دیگر از مردم جهان دارد. گلیم نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مانند اوکراین، ترکیه، سوریه، رومانی، لهستان، مجارستان، قفقاز، افغانستان و عربستان نیز بافته می شود.

 

 

گلیم یک انتخاب عالی برای جایگزینی با فرش است و به راحتی می توان آن را با دکور خانه و دیگر وسایل ست کرد. گلیم ها به راحتی با انواع دکوراسیون سنتی و مدرن هماهنگ می شوند و زیبایی خاصی را برای منزل به همراه دارند. از گلیم ها نه فقط برای فرش بلکه برای پوشش بسیاری از وسایل دیگر نیز استفاده می شود و روز به روز راهکارهای تازه ای برای استفاده از گلیم معرفی می شود.

استفاده از گلیم در نقاط مختلف خانه

گلیم را به راحتی می توان در تمامی نقاط خانه مانند اتاق نشیمن، پذیرایی، راهرو و راه پله ها، اتاق خواب و مخصوصا در آشپزخانه استفاده کرد. تاثیر مثبت گلیم های زیبای ایرانی به گونه ای است که اگر بصورت درست و مناسب انتخاب شوند، خانه شما را متحول می کنند.

استفاده از گلیم در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن مرکز خانه است که تمامی افراد خانه در آن جمع می شوند، به همین دلیل زیبایی ظاهری آن بسیار مهم است. معمولا افراد زیبایی دکوراسیون پذیرایی خود را مهمتر از دیگر قسمت های خانه می دانند. معمولا گلیم ها ظاهری خاص و گرم و صمیمی به محیط می بخشند و انتخاب مناسبی برای دکوراسیون های مدرن و سنتی هستند. شاید تصور شما از قیمت گلیم رقمی بسیار بالا و گزاف باشد اما خوشبختانه گلیم ها نیز مانند فرش ها دو دسته دستباف و ماشینی دارند و انواع ماشینی آن برخلاف ظاهر زیبا و کیفیت عالی قیمت مناسبی دارند.

همچنین علاوه بر محیط داخل خانه، برای فضاهای بیرونی مانند تراس، بالکن، حیاط خلوت و غیره نیز از گلیم استفاده می کنند. دلیل این انتخاب بافت مقاومت و مهمتر از آن زیبایی گلیم است.

 

استفاده از گلیم در آشپزخانه

معمولا محیط آشپزخانه به تمیزکاری مداوم نیاز دارد؛ به همین دلیل استفاده از گلیم به جای فرش پیشنهاد میشود. وزن کم گلیم ها، امکان شستشوی آسان، دوام در مقابل رطوبت، تنوع سبک و طرح و سایز های متنوع دلایلی هستند که گلیم را به جایگزین مناسبی برای فرش تبدیل کرده اند.

همچنین اگر به دنبال پوششی برای زیر میز ناهارخوری خود هستید، گلیم ها انتخاب مناسب تری نسبت به فرش است. مقاومت بافت گلیم از بافت و ریشه های لطیف فرش بیشتر است و در مقابل فشار دوام بیشتری دارند.

 

استفاده از گلیم در اتاق خواب

اتاق خواب مکانی برای آرامش افراد است، از این رو همواره سعی می کنیم محیط آن را آرامش بخش، راحت و زیبا بچینیم چراکه گرما و آرامش دو لازمه ی اصلی اتاق خواب اند. معمولا رنگ دیوار های اتاق خواب رنگ هایی سرد و خنثی مانند سفید، آبی و.. می باشد. در کنار دیگر وسایل اتاق خواب، استفاده از یک گلیم با طرح و رنگ بندی مناسب، می تواند گرما و جان تازه ای به اتاق خواب بدهد.

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید